03 Ιουνίου 2022

Φάτσα ή Φαδισάνη ή Βαδισάνη...

πρώτη δημοσίευση 12.3.2021
 
🔻 την κατά 50% πατρίδα μας την είχαμε παραμελήσει...
🔻 παρ ότι έχουμε 21 αναρτήσεις - εδώ - για την Φάτσα, δεν υπήρχε ούτε μία με γενική παρουσίαση
🔻 η Οινόη και η Φάτσα είναι οι εκ πατρός πατρίδες μου. μάλιστα ο πατέρας μου γεννήθηκε στην Φάτσα το 1913
🔻 όταν βρέθηκα στον Πόντο το 1989 με το γκρουπ της Κρώμνης, κάνανε μια 20λεπτη στάση ειδικά για μένα. ρωτήσαμε κανα-δυό ανθρώπους για να βρούμε το πατρικό μου το οποίο ήταν πάνω στο ακρογιάλι. αυτές ήταν οι οδηγίες από τον πατέρα μου. "έβγαινε από την πόρτα του σπιτιού και βουτούσε στην θάλασσα για μπάνιο...". φυσικά δεν βρέθηκε τίποτα γιατί η ακτογραμμή έγινε δρόμος φαρδύς για πολεμικούς (τότε) λόγους...
🔻 η γιαγιά μου, όπως έχω ξαναγράψει, "ζούσε" στην Φάτσα και όχι στο χωριό μας στην Δράμα. μόνιμη κουβέντα της... "εμείς σην πατρίδαν..." και συμπλήρωνε κάθε φορά κάτι. από αυτήν άκουσα και έμαθα τις πρώτες πέντε - δέκα Γαλλικές λεξούλες.... "μπονζούρ μεζ ανφάν..." είναι σα να την ακούω τώρα... (τα μαθαίνανε στο παρθεναγωγείο της πόλης τους)
🔻 για το παππού από την Οινόη δεν ξέρω αλλά το σόι της γιαγιάς σίγουρα ήταν Κιμισχαναλίδες (Κιουρτούν, όπως μου έλεγε ο αλησμόνητος Διαμαντής Λαζαρίδης) που ήλθαν ποιος ξέρει πότε...
 
🔻 από τον ιστορικο-ταξιδιωτικό οδηγό της Infognomon ότι ακολουθεί. επίσης για την εκκλησία που βρέθηκε στο βυθό της λίμνης Gaga από το ιντερνετ.
 







Δεν υπάρχουν σχόλια: