19 Νοεμβρίου 2021

Τάσος Κυριακίδης

πρώτη δημοσίευση 20.11.2020
 
😪 έφυγε σαν σήμερα 19.11 το 2020 ο Τάσος Κυριακίδης, ο άνθρωπος που πάσχιζε χρόνια τώρα μέσα από τις εκδόσεις του να μας μάθει την ιστορία και τον πολιτισμό μας
😪 δεν τον γνώριζα προσωπικά παρά μόνο μέσα από τα βιβλία του και την προσήλωσή του στο να αναδείξει κάθε τι ποντιακό μέσα από εκδόσεις, απ ότι ξέρω μερικές φορές και με ίδιον κόστος
😪 στους οικείους του εκφράζω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια
😪 Μεγάλε Πόντιε αναπαύσου εν ειρήνη στα αιώνια παρχάρια της πατρίδας...
 
😪 ακολουθεί μια συνέντευξη "εφ' όλης της ύλης" στο περιοδικό Άμαστρις, τεύχος #10 του 2010
 






1 σχόλιο:

Terra Pontus είπε...

ο Στάθης Ταξίδης έγραψε στο fb :
ΣΤΑΘΗΣ ΤΑΞΙΔΗΣ
Ήμουν μαζί του, μαζί με τα μέλη της της οικογένειάς του, σε εκείνη την άκρως τιμητική εκδήλωση. Ήθελα να πάρω κι εγώ τότε λίγη από τη χαρά του φίλου μου. Είχα ταξιδέψει στην Πόλη με το Orian Express, θυμάμαι. Περίλυπος ειμί άχρι θανάτου για την απώλεια του επί τριακονταετία και πλέον αδελφικού μου φίλου. Μιλήσαμε τηλεφωνικά για τελευταία φορά την περασμένη Πέμπτη επί τρία τέταρτα. Δεν είχε τίποτε! Έδειχνε να είναι καλά. Την Τρίτη το απόγευμα όταν του τηλεφώνησα, λες και κάτ' ελάλ'νε με, δεν σήκωσε το σταθερό στην κλήση μου ούτε και το κινητό. Δεν μπορούσε να απαντήσει ούτε στις κλήσεις των οικείων του. Είχε αρχίσει ήδη το στερνό του ταξίδι αυτός ο ευπατρίδης των ποντιακών γραμμάτων, ο άρχοντας οφικιάλιος. Ο φίλτατος Τάσος αφήνει ένα τεράστιο έργο, μια παρακαταθήκη για τους επιγόνους του, για όλους του Ποντίους, για τους Έλληνες γενικότερα. Κι ένα μεγάλο φιλανθρωπικό έργο που ελάχιστοι γνώριζαν. Ήταν μια μορφή ευγενική, ένας αρχοντάνθρωπος που λες και ξέφυγε από τα μεσαιωνικά ποντιακά παραμύθια, ένας ευγενής που λες και δραπέτευσε από τα Κάστρα των Μεγαλοκομνηνών και των αρχόντων της Τραπεζούντας.