31 Ιουλίου 2022

επιχειρήσεις κατά της Τεκιάς

➤ ο Παντέλ Αγάς μας περιγράφει λεπτομερώς τις δύο επιχειρήσεις των ανταρτών του Αγιού τεπέ κατά του Τεκέκιοϊ ή Τεκιά
 και στις δύο ο ίδιος ήταν αντίθετος με την απόφαση που έλαβαν οι καπετάνιοι, τελικά δικαιώθηκε ότι δεν έπρεπε να γίνουν αυτές οι επιχειρήσεις
 δείτε για άλλη μια φορά την έλλειψη κεντρικής διοίκησης του αντάρτικου. ο κάθε καπετάνιος αποφασίζει για το δικό του καπετανάτο, δεν υπάρχει κεντρικό όργανο ούτε κανένας κληρικός με τρύπια επισκοπικά μπαστούνια για να δίνει εντολές - σχετική ανάρτηση μας εδώ
 σημειώνουμε την συμμετοχή στις επιχειρήσεις του δάσκαλου - διευθυντή του σχολαρχείου του Καράπερτσιν με το όνομα Περικλής Μαυροσκολίδης. Απόδειξη ότι στο αντάρτικο υπήρχε συνολική συμμετοχή του κόσμου - ανάρτησή μας εδώ
 χρονικά οι επιχειρήσεις (δεν αναφέρεται ακριβώς) πρέπει να έγιναν τέλη του 1921 ή αρχές του 1922 
 από το βιβλίο του Παντελή Αναστασιάδη "μνήμες του Ποντιακού έπους 1913-1922"

[πρώτη δημοσίευση Ιανουάριος 2018]









είναι μια φωνή που μου φωνάζει...

"ήμουν κι' εγώ εκεί..."
είναι ο εκ μητρός παππούς μου από το Τσάμαλαν,
20ετής δάσκαλος που τελείωσε
το σχολαρχείο του Καράπερτσιν.
Μάχιμος απλός αντάρτης,
σίγουρα στις επιχειρήσεις
αλλά πιο τυχερός από τους συγχωριανούς του.
Επέζησε
Το έχω ξαναπεί,
όλοι εμείς υπάρχουμε στην ζωή
συμπτωματικά...

Δεν υπάρχουν σχόλια: