10 Μαΐου 2022

η κλασική φωτογραφία...

➤ δεν γνωρίζαμε την προέλευση αυτής της φωτογραφίας. Ίσως είναι η πλέον χαρακτηριστική των εκτοπισμών, του λευκού θανάτου, δηλ. των σεφκιέτ του θανάτου. Η υπογραφή της γενοκτονίας
➤ προχθές εντοπίσαμε ένα παλιό ένθετο της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ. Είναι λοιπόν από παλαιό τεύχος (Νοέμβριος του 1925) του διάσημου περιοδικού National Geographic. 

[πρώτη δημοσίευση Φεβρουάριος 2017]


➤ σχολιασμός μας : το Χαρπούπ είναι το σημερινό Elasig. Μια από τις πολλές και απομακρυσμένες πόλεις που εκτοπίσθηκαν οι Ρωμιοί. Αναρωτιόμαστε μόνο εάν η λεζάντα "... το ταξίδι τους προς τη θάλασσα" ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η πορεία πάντα ήταν από τα παράλια προς την ενδοχώρα. Το αντίθετο δεν γινότανε ποτέ οργανωμένα, επέστρεφαν, όσοι κατάφερναν να επιζήσουν, επέστρεφαν μόνοι τους, ρακένδυτοι και κουρελήδες. 

2 σχόλια:

Terra Pontus είπε...

ο κ. Αμανατίδης Αναστάσιος σχολίασε στο facebook Για το θέμα :

Anastasios Amanatidis
Δεν ξέρω αν παραβιάζω ανοιχτές πόρτες, αλλά αυτό το συγκεκριμένο 'καραβάνι' εκτοπιζόμενων από το Αρμενικό Χαρπούτ της ενδοχώρας προς την θάλασσα, αυτή η φωτογραφία από το National Geografic του Νοεμβρίου 1925, αφορά Αρμένιους και Αρμενικούς εκτοπισμούς... Άλλο αν χρησιμοποιείται ως χαρακτηριστική και ενδεικτική εικόνα των Τουρκικών εκτοπισμών.

Terra Pontus είπε...

η κα. Δώρα Ιωαννίδου επίσης σχολίασε στο facebook :

Dora Ioannidou
Anastasios Amanatidis
Σωστά. Ως γνωστόν , μετά την παγκόσμια κατακραυγή για τα δεινά των Αρμενίων του 1915 απαγορεύτηκε από τον Τζεμάλ πασά ( που δολοφονήθηκε αργότερα από Αρμένιο πατριώτη) η λήψη φωτογραφιών για τα μαρτύρια των χριστιανών. Γίνονταν συνεχείς κατασχέσεις φωτογραφιών. Τον Αύγουστο του 1916, δημοσιεύτηκαν οι αγριότητες στο Χαλέπι, όπου βρίσκονταν Γερμανοί μηχανικοί του σιδηροδρόμου προς Βαγδάτη, στους οποίους απαγορεύτηκε να φωτογραφίζουν τους εξόριστους Αρμενίους. Δηλαδή η απαγόρευση ίσχυσε πριν η επίθεση κατά των Ποντίων και των υπόλοιπων Ελλήνων μπει στην τελική και αγριότερη φάση της. Έτσι, σπάνιες είναι οι φωτογραφίες που μας αφορούν, αλλά σίγουρα δεν διαφέρουν από αυτές των άλλων χριστιανών που εξοντώθηκαν.